Motus

„Avatar” za sto funtów

12 listopada 2010, 21:03

Film „Avatar" był osiągnięciem nie tylko kinowym i kasowym, ale również, a może nawet przede wszystkim technologicznym. Kwestią czasu było, kiedy ktoś zechce technologie użyte przez Jamesa Camerona przenieść na rynek domowej rozrywki. Nie trzeba było czekać długo.



Tetris konkuruje z szokiem

7 stycznia 2009, 11:41

Komputerowe gry wideo to nie tylko przyjemność, ale i w niektórych sytuacjach narzędzie zapobiegające wystąpieniu zespołu stresu pourazowego (ang. Posttraumatic Stress Disorder, PTSD). Psycholodzy z Uniwersytetu w Oksfordzie zauważyli, że gdy po traumatycznym przeżyciu ludzie zasiadali przy Tetrisie, pomagało to wyrugować złe wspomnienia i nawracające wizje katastrofy (PLoS ONE).


Odtworzono oryginalny karmin Renoira

14 lutego 2014, 07:45

Specjaliści z Instytutu Sztuki w Chicago odtworzyli oryginalne czerwienie z obrazu Renoira. Portret pani Valentine Clapisson, żony paryskiego maklera, powstał w 1883 r. Przez 131 lat zdążył wyblaknąć pod wpływem światła.


Myszka pomaga przewijać dokumenty

25 sierpnia 2006, 12:16

W ofercie Logitecha znalazła się laserowa bezprzewodowa myszka komputerowa skierowana do osób, które muszą zapoznawać się w pracy z bardzo długimi dokumentami. Kosztująca 100 dolarów MX Revolution została wyposażono mechanizm przełączania trybu pracy kółka przewijającego, który ułatwia pracę z takimi właśnie dokumentami.


Przystosowuje się dla przyjemności

12 października 2009, 11:45

Para badaczy postanowiła pogłębić zakres, w jakim gry komputerowe przystosowują się do stylu i potrzeb poszczególnych użytkowników. W tym celu stworzyli oni grę, która identyfikuje, czy ktoś jest poszukiwaczem rozrywki, czy wyzwań i dostosowuje kolejne etapy do indywidualnych potrzeb. W ten sposób dwóch ludzi styka się z zupełnie innymi wersjami i w dodatku wszyscy, bez wyjątku, są zadowoleni.


„Prehistoryczne gady Polski” - niezależni artyści tworzą komputerowy dokument paleontologiczny

27 października 2020, 11:14

"Prehistoryczne gady Polski" to animowany komputerowo dokument paleontologiczny, opowiadający o wymarłych zwierzętach, które zamieszkiwały w mezozoiku tereny dzisiejszej Polski. Film jest tworzony przez niezależny zespół artystów z różnych dziedzin (współpracują oni ściśle z naukowcami). Na czele projektu stoi paleoartysta i paleontolog Szymon Górnicki.


Teraflopy na wynajem

15 listopada 2007, 00:17

Firma Yahoo, choć jest najbardziej znana ze swoich portali, daje o sobie znać również w innych dziedzinach informatyki. Najnowszym dokonaniem amerykańskiego giganta jest udostępnienie środowisku akademickiemu potężnego klastra superkomputerowego.


Mapa Księżyca

Najdokładniejsza mapa Księżyca

18 grudnia 2010, 16:42

Pierwsze mapy powierzchni Księżyca pojawiły się rychło po wynalezieniu lunety. Aż do dziś jednak nasz satelita był słabo poznany, zwłaszcza po odwrotnej stronie, na biegunach i w głębi kraterów. Zmienia to mapa topograficzna, jaką wykonuje LOLA.


Pechowa ósemka

13 stycznia 2009, 16:59

Komputerowe modelowanie procesu podejmowania decyzji pokazało, że jeśli chcemy dojść do konsensusu, to najgorszą liczbą osób, jaka ma go wypracować jest 8. Uczeni nie potrafią wyjaśnić, dlaczego jest nią właśnie ósemka.


SurfaceHub a nie HoloLens

26 stycznia 2015, 13:58

Znany dziennikarz IT, Mike Elgan, studzi zapał związany z prezentacją technologii HoloLens i twierdzi, że to nie ona jest czymś, co powinno zwrócić naszą uwagę podczas ostatniej konferencji Microsoftu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy